با تجمع تولیدکنندگان خرد پوشاک ورزشی در تعاونی، میتوان تا حد امکان واسطهها را حذف کرد
توسعه مسکن کارگری زمینه ساز پایداری نیروی کار در صنایع می شود/ دولت چهاردهم مسیر توسعه تعاونیهای تولیدی و صادرات محور را تسهیل می کند
توسعه ساخت مسکن کارگری و انتقال حسابهای شرکت ها به استان ها پیگیری می شود
افزایش رقم کالابرگ سه دهک اول به ۶۲۰ هزارتومان/ پرداخت حداقل یک نوبت دیگر کالابرگ برای عید یا ماه رمضان
“احمد میدری” از تامین منابع مالی مرحله پنجم کالابرگ خبر داد
رشد دو برابری پوشش کالابرگ در دولت چهاردهم؛ ۸۴ میلیون نفر مشمول شدند
افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای دو طرح تحول آفرین
بانک مرکزی: حد مجاز نسبت خالص داراییهای ثابت بانکی، حداکثر ۳۰ درصد استرئیس اتاق مشترک ایران و چین با تأکید بر اینکه امروز هیچ تحریم مستقیمی در حوزه تجارت خارجی ایران وجود ندارد، گفت: افزایش صادرات در گرو دیپلماسی اقتصادی و رفع موانع داخلی است. مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به پرسشی درباره مکانیسم ماشه و تأثیر آن بر تجارت خارجی ایران […]
رئیس اتاق مشترک ایران و چین با تأکید بر اینکه امروز هیچ تحریم مستقیمی در حوزه تجارت خارجی ایران وجود ندارد، گفت: افزایش صادرات در گرو دیپلماسی اقتصادی و رفع موانع داخلی است.
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به پرسشی درباره مکانیسم ماشه و تأثیر آن بر تجارت خارجی ایران گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ شورای امنیت سازمان ملل پنج قطعنامه تحریمی علیه ایران صادر کرد که آخرین و قویترین آن قطعنامه ۱۹۲۹ در سال ۲۰۱۰ بود. این تحریمها بیشتر در حوزه صنایع هستهای و برخی بخشهای موشکی اعمال شد و هیچگاه محدودیت مستقیمی بر صادرات نفت، پتروشیمی یا کالاهای غیرنفتی ایران اعمال نکرد.
وی افزود: در سال ۲۰۱۵ و پس از امضای برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ به تصویب رسید و آن پنج قطعنامه پیشین را عملاً لغو یا تعلیق کرد. بنابراین از منظر شورای امنیت، امروز هیچ تحریم مستقیمی در حوزه تجارت خارجی ایران وجود ندارد و محدودیتها صرفاً به فعالیتهای هستهای و موشکی مرتبط است.
رئیس اتاق مشترک ایران و چین تصریح کرد: به همین دلیل فروش نفت، پتروشیمی، محصولات کشاورزی مثل پسته و سایر صادرات غیرنفتی از سوی سازمان ملل ممنوع نشده است. با این حال، آمارها نشان میدهد صادرات غیرنفتی ایران در نیمه نخست امسال افزایش خاصی نداشته و برخلاف انتظار، رشد قابل توجهی ثبت نشده است.
وی گفت: برای افزایش حجم تجارت خارجی، ایران باید بر تقویت روابط دوجانبه با کشورهایی مانند چین، روسیه، ترکیه و هند تمرکز کند، دیپلماسی اقتصادی را فعالتر سازد، موانع داخلی مانند بروکراسیهای گمرکی و مشکلات بانکی را برطرف کند و همچنین با تنوعبخشی به بازارهای هدف از تمرکز بیش از حد بر چند کشور محدود اجتناب کند.